2004. január 10., szombat

Kevesen LEGO-ztak tavaly

http://vg.hu/gazdasag/kevesen-lego-ztak-tavaly-46662

A dán LEGO a tavalyi 238 millió dollár rekordveszteségéért a játékpiac kemény és kiismerhetetlen voltát okolja. A vállalat a veszteség miatt megvált Poul Plougmann vezérigazgatótól és elkötelezte magát a menedzsment karcsúsítása mellett.

Az elmúlt években a LEGO a növekedésre helyezte a hangsúlyt, keményen invesztált új piacok megszerzésébe, ennek folyamán új termékkel bővítette palettáját, de úgy tűnik ez a stratégia nem vált be. Komputer-játékokat, kemping felszereléseket de még cipőket is piacra dobott, miközben figyelmen kívül hagyta saját alapvető értékeit. A játékeladások világszerte zuhannak, de a LEGO ennek ellenére 2003-ban meg tudta duplázni építőjáték eladásait, majd megszerezte a Harry Potter és a Star Wars jogait. A profit és a veszteség közötti lavírozás évei után a LEGO-nak nincs más alternatívája, 2004-ben egyenesbe kell jönni.

Ma még nem világos, milyen szigorúra kell fogni a költségvetést. A 2003-as eredmények már aktuálissá teszik a következő hónapokban lehetséges elbocsátások részleteinek nyilvánosságra hozatalát, mely inkább a döntéshozókat fogja érinteni, mintsem a boltokat. A LEGO-nak egyszerűbb, korszerűbb, döntésképesebb menedzsmentre van szüksége, valamint el kell döntenie, melyek azok a funkciók, melyektől megválhatnak, és melyek azok, melyektől nem. (BBC News)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése