2004. október 1., péntek

Látogatás a WAMALUG találkozóján


2004 szeptemberében munkahelyem az USA-ba küldött egy tanfolyamra. A tanfolyam Washington D.C.-ben volt, rémlett, hogy az ottani LUG-ot WAMALUG -nak hívják. Gyorsan megkerestem a klub weblapját, hátha lesz valami megmozdulásuk az ott tartózkodásom alatt. Kellemetlen meglepetésként ért, hogy a BrickFest-ről pont le fogok csúszni. Szerenecsére két kellemes meglepetés is ért. Kiderült, hogy a WAMALUG tagja Christina Hitchcock, akit a TSL 2004 Berlin találkozón ismertem meg, 2004 júliusában. (Christina az egyik fő szervezője a BrickFest rendezvénynek.) Ráadásul a következő WAMALUG találkozó pont a szabad hétvégémre esett, 3 metrómegállóra a szállodámtól. Írtam is Christinának egy levelet, hogy beugranék, de mint később kiderült, vagy nem kapta meg, vagy nem olvasta el, mert hatalmas szemeket meresztett, amikor besétáltam a WAMALUG találkozóra... A honlapon örömmel olvastam arról is, hogy a közelben nemrég nyílt egy Brand Store is, reménykedtem, hogy valahogy oda is el fogok jutni. Magammal vittem (félig összeszerelt állapotban) a Magic Sphere Ball MOC-omat is, elvégre egy ilyen találkozóra nem illik üres kézzel beállítani.

A WAMALUG találkozó

Az első héten nem sok LEGO-s élményem volt, így már nagyon vártam a hétvégét. A találkozó helyszíne a George Mason University volt, Christina valószínűleg itt dolgozik. Besétáltam, illedelmesen köszöntem, és udvariasan bemutatkoztam, lóról hátrafelé nem nyilaztam, nehogy lejárassam a magyar AFOL-okat. Kerestem magamnak egy asztalt, és elkezdtem összerakni a Magic Sphere Ball-t. A jelenlévő WAMALUG-os tagok oda-oda jöttek, bemutatkoztak, kérdezték, hogy ki vagyok, hogy ott lakom-e, meg ilyeneket. Mondtam, hogy éppen csak átruccantam Magyarországról, egy tanfolyam erejéig. A Magic Sphere Ball-t nagyon jól fogadták, készítettek róla egy csomó képet, és részletesen el kellett magyaráznom, hogy hogyan építettem, honnan szereztem alkatrészeket, hogyan működik, stb. Nyilván egyrészt az udvariasság miatt csodálták annyira, mert azért elég jó MOC-okat hoztak a WAMALUG tagok mindenféle témában, tehát ők sem aznap láttak először LEGO-t, de azért jól esett a sok elismerés. Miután összeraktam a MOC-omat, alaposan megnéztem, mit hoztak a többiek. Mindenki nagyon jó fej volt, ha látták rajtam, hogy tetszik valami, nagyon szívesen megmutogatták a trükkjeiket, spéci megoldásaikat. Nagyon tetszett például az a megoldás, amikor valaki azt használta ki, hogy a 6246a Minifig Tool Screwdriver pont belefér a különféle TECHNIC Pin-ek közepébe, és így látszólag megmagyarázhatatlan módon tudott különféle fegyvereket meg hasonló függelékeket a járgányaihoz illeszteni. A találkozóra nem csak MOC-okat hoztak a résztvevők, volt ott pár régi készlet, és újdonság is. Megdöbbenve láttam, hogy az egyik résztvevő, aki éppen egy nagyméretű MOC-on dolgozott, hozott magával egy "raklap" Kabaya promóciós Star Wars MINI készletet, amit elvileg csak Japánban lehet kapni. Óvatosan megkérdeztem, hogy egész véletlenül nem lehet-e ilyet venni tőle. Mint kiderült, eladásra hozta a készleteket. Gyorsan meg is vettem egy hatos csomagot, amiben 2 komplett széria van, azaz mind a három készlet, két pélányban. A horribilis 60 dolláros árat sikerült lealkudnom 50 dollárra.

Tyson's Corner Shopping Center

A találkozó után gyorsan átruccantam a legközelebbi BrandStore-ba, ami a Tyson's Corner Shopping Center -ben található. A BrandStore-ban nem vettem sok mindent, megtöltöttem 2 poharat alkatrészekkel, valamint a két fiamnak vettem kisebb ajándékokat. Ugyanis a WAMALUG találkozón hallottam egy LEGO Outlet Store-ról, ahol mindenféle kifutott és leértékelt LEGO készletet árulnak, és inkább arra tartalékoltam a zsebpénzemet. Azért markoltam még a bolt megnyitójának alkalmából kiadott DUPLO kockából egy keveset.

LEGO Outlet Store Potomac Mills Mall

A legközelebbi adandó alkalommal nekivágtunk az autópályának, és mintegy fél óra autókázás után megérkeztünk a Potomac Mills Outlet Center-be. Természetesen a LEGO bolttól a lehető legmesszebb parkoltunk le, úgyhogy még jó negyed órát mászkáltunk az irdatlan méretű áruházban, mire végre megtaláltuk úticélunkat. Itt aztán nagyon sok érdekes dolog volt. Nagyon sok SAH -os, és aktuális készlet is volt, természetesen teljes áron. Voltak nemrég kifutott termékek, ezek tipikusan 20-30 százalékkal voltak olcsóbbak, mint annak idején. És voltak régebben kifutott, ill. "eladhatatlan" készletek is, ezeket gyakran nevetségesen olcsón adták. Például Scala babát 10 dollár helyett 1 dollárért lehetett kapni. Rengeteg kulcstartó volt 37 centért, meg golyóstoll 29 centért, pedig eredetileg 4 dollár körüli áron adták őket. Ezekből alaposan feltankoltam, vettem 12 tollat és 11 leértékelt kulcstartót. Nagy készletet nem akartam venni, de végül mégsem sikerült ellenállnom a kísértésnek. Fél áron volt még pár doboz 10001-1 Metroliner, szinte lelkiismeret furdalásom volt, hogy ennyiért megkaptam. Rövid töprengés után vettem még egy óriási DACTA készletet is, mert 60 százalékkal le volt értékelve. Ebben a készletben 1700+ alkatrész van, a java része alapkocka. Ezt a készletet természetesen nem MISB gyűjteményem bővítésének szándékával vettem, hanem alkatrészforrásnak. Így olcsóbban jutottam hozzá alapkockákoz, mintha LEGOLAND-ban vásároltam volna meg ugyanezt a mennyiséget. Lélekben ugyanis már az eljövendő HUNLTC kiállításra készültem, ahova szerettem volna pár MOC-ot is vinni, és gondoltam, hogy ebből a készletből fogok majd pár épületet készíteni. Megnéztem az ömlesztett kockákat is, és örömmel tapasztaltam, hogy itt még ez is olcsóbb, mint a Brand Store-ban. Nem pohárba kellett szedni, hanem zacskóba, és csak 7 dollár volt egy zacskó. Vettem is két liter SandBlue 1x4-es brick-et, hátha jó lesz még valamire. Vérzett a szívem, hogy több dolgot nem vihetek magammal, főleg vonatos cuccokat lett volna jó hozni. Az itthoni árakhoz képes fél áron volt egyenes és íves sín, és kitérő is. A My Own Train vagonok meg 10020-1 Santa Fé Super Chief-fel alatt roskadozó polcokat sem fogom elfelejteni egy ideig.

Útózöngék

Hazatérésem után az ajándéknak szánt golyóstollakat és DUPLO kockákat elosztogattam a HUNLTC tagok között. A sok kockából végre majdnem kötöttségek nélkül tudtam építeni, mert eddig sohasem állt egyfajta kockából többszáz darab a rendelkezésemre. A hazatérésem utáni és a kiállítás között rendelkezésemre álló egy hónapban azonban végre építettem is. De ez már egy másik beszámoló témája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése