Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB V-RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Quad Core 2,7 Ghz-es processzor, 2 GB RAM, 512 MB V-RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: LEGO Harry Potter: Years 1-4, Lego-sorozat
Kategória: akció-kaland
Amikor a LEGO Batman és a LEGO Indiana Jones 2 után a Traveller's Tales fejlesztőcsapata ismét néma, de annál aktívabb munkába fogott, sokak fejében felmerült a kérdés, hogy vajon merre álmodják tovább a sorozat útját? Már azokban az időkben is felmerült pletyka szintjén egy LEGO Harry Potter gondolata - a Gyűrűk Ura és egyéb népszerűbb filmsorozatok mellett -, ám egészen 2009 nyaráig várnunk kellett arra, hogy a kiadó hivatalosan is bejelentse azt. Alig egy évvel az eseményt követően már monitorainkon tapasztalhattuk meg a LEGO-sított varázslótanonc első négy évét, néhány héttel ezelőtt pedig megérkezett a zárófejezet is, amelyben az ötödik tanévtől fogva követhetjük nyomon Harry történetét egészen a végkifejletig. A LEGO Harry Potter: Years 5-7 ennek megfelelően a Főnix Rendje, a Félvér Herceg, valamint a Halál Ereklyéi által megismert eseményeket dolgozza fel, méghozzá a sorozat korábbi tagjaihoz hasonló vicces, bájos, ámde kihívásokkal megtűzdelt formában.
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 256 MB V-RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Quad Core 2,7 Ghz-es processzor, 2 GB RAM, 512 MB V-RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: LEGO Harry Potter: Years 1-4, Lego-sorozat
Kategória: akció-kaland
Amikor a LEGO Batman és a LEGO Indiana Jones 2 után a Traveller's Tales fejlesztőcsapata ismét néma, de annál aktívabb munkába fogott, sokak fejében felmerült a kérdés, hogy vajon merre álmodják tovább a sorozat útját? Már azokban az időkben is felmerült pletyka szintjén egy LEGO Harry Potter gondolata - a Gyűrűk Ura és egyéb népszerűbb filmsorozatok mellett -, ám egészen 2009 nyaráig várnunk kellett arra, hogy a kiadó hivatalosan is bejelentse azt. Alig egy évvel az eseményt követően már monitorainkon tapasztalhattuk meg a LEGO-sított varázslótanonc első négy évét, néhány héttel ezelőtt pedig megérkezett a zárófejezet is, amelyben az ötödik tanévtől fogva követhetjük nyomon Harry történetét egészen a végkifejletig. A LEGO Harry Potter: Years 5-7 ennek megfelelően a Főnix Rendje, a Félvér Herceg, valamint a Halál Ereklyéi által megismert eseményeket dolgozza fel, méghozzá a sorozat korábbi tagjaihoz hasonló vicces, bájos, ámde kihívásokkal megtűzdelt formában.
A legújabb LEGO Harry Potter kaland esetében is helyénvaló információ,
hogy aki életében már legalább egy LEGO játékot is betöltött, az
garantáltan az első pillanatokat követően magabiztosan fogja kezelni a
programot, illetve otthon fogja magát érezni benne, hiszen dacára a
változó koncepciónak, a játékmenet éppen ugyanolyan, mint amilyennek
megszokhattuk már az évek során. A Years 5-7 ennek köszönhetően kivétel
nélkül tartalmazza azokat az elemeket, amelyeket a franchise epizódról
epizódra magára szedett. Forradalmi újdonságokkal tehát biztosan nem
fogunk találkozni benne, ennél sokkal megdöbbentőbb volt azonban
számomra, hogy dacára az unalomig ismert momentumoknak, még mindig képes
volt elvarázsolni az a hangulat, ami a Traveller's Tales efféle
alkotásait jellemzi.
A jól ismert történetet ugyanis a fejlesztők képesek voltak ismét úgy interaktívvá varázsolni, hogy kellő mennyiségű, leginkább gyermeki poénokkal tűzdelték meg az egyes jeleneteket, ezáltal pedig máris nem az jár a fejünkben, hogy újabb bőrt akar lehúzni rólunk a Warner, sokkal inkább az, hogy az ismerős részletek mennyire más megvilágítást kapnak a LEGO Harry Potter: Years 5-7-ben.
A jól ismert történetet ugyanis a fejlesztők képesek voltak ismét úgy interaktívvá varázsolni, hogy kellő mennyiségű, leginkább gyermeki poénokkal tűzdelték meg az egyes jeleneteket, ezáltal pedig máris nem az jár a fejünkben, hogy újabb bőrt akar lehúzni rólunk a Warner, sokkal inkább az, hogy az ismerős részletek mennyire más megvilágítást kapnak a LEGO Harry Potter: Years 5-7-ben.
A helyzet érdekessége, hogy ez az egyik olyan momentuma az alkotásnak,
ami újszerűnek nevezhető, hiszen a helyszínek ismét alapos műgonddal
lettek leképezve, a történetmeséléssel sincs semmi probléma, a
játékmenet pedig éppen azt hozza, amit elvárunk tőle, de mindezt a
magabiztos határok között tálalták elénk. Így már az első pályán
megtapasztaljuk, hogy a több órás játékmenet során ismét nem lesz más
dolgunk, mint különféle varázslatok felhasználásával rombolni, majd
építeni, aztán esetenként ismét rombolni.
A játékban ezúttal is több karakter - legalább öttucatnyi lesz belőlük -
összehangolt akciójával juthatunk előre, hiszen mindegyik máshoz ért. A
középpontban természetesen maga Harry lesz, a legtöbbször pedig Ron és
Hermione kísérik el útjára, de akadnak olyan, a filmben és a könyvben is
csak alig néhány mondat erejéig szerepelt varázslók, akiket szintén
magunk mellé szólíthatunk. A történetben ezúttal is fejezetről fejezetre
haladunk, a fő történeti szál és problematika megoldása mellett pedig a
mellékküldetések, illetve az állandó gyűjtögetési kényszer fogja
jellemezni utunkat.
A pályákon szétszórva ugyanis rengeteg összeszedhető LEGO darabka és
megannyi hozzájuk kapcsolódó mini-játék fogja színesíteni kalandunkat,
amelyek gyakran a továbbjutás zálogát is rejtik. Nem egyszer előfordult,
hogy a gyakran nem egyértelmű fejtörők miatt hosszú percekig
rohangáltam fel alá, illetve törtem-zúztam az adott szinten, miközben a
megoldás kulcsa folyamatosan ott lebegett előttem.
Többek között ezt nevezném a játék elsődleges vonzerejének, hiszen akármelyik pályára is érünk, garantáltan milliónyi tennivaló vár ránk, legyünk Roxfortban, a tiltott rengetegben vagy London utcáin. Személy szerint továbbra is kicsit nehezen tudok azonosulni azzal az újdonságnak számító rendszerrel, aminek köszönhetően a karakterek tulajdonságai között válogathatunk. Véleményem szerint kidolgozatlan és több varázslat esetén már zavaros ez az "addig nyomj egy gombot, amíg meg nem találod a megfelelőt" szisztéma, habár valódi hátrányát leginkább az élesebb helyzetekben éreztem.
Emiatt azonban többször is megtört az a lendületesség, amely a franchise korábbi tagjait jellemezte, hiszen az állandó pörgésben, gyűjtögetésben, rejtélyek megoldásában senki sem kíván megállni még néhány másodpercre sem azért, hogy kiválassza a megfelelő varázsigét egy növénnyel benőtt átjáró felszabadítására. Nagyon jó ötletnek tartottam ugyanakkor - és ehhez hasonlóval biztosan találkozni fogunk más LEGO játékok esetében is - a varázsüstök megjelenését, amelyek a megfelelő összetevőkkel megtöltve különböző varázsitalokat biztosítanak karaktereink számára. Így például kérhetünk olyan szert, amellyel lényegesen erősebbé válunk, ennek köszönhetően pedig könnyedén eltolhatjuk a továbbjutás kulcsát jelentő akadályt az útból.
Többek között ezt nevezném a játék elsődleges vonzerejének, hiszen akármelyik pályára is érünk, garantáltan milliónyi tennivaló vár ránk, legyünk Roxfortban, a tiltott rengetegben vagy London utcáin. Személy szerint továbbra is kicsit nehezen tudok azonosulni azzal az újdonságnak számító rendszerrel, aminek köszönhetően a karakterek tulajdonságai között válogathatunk. Véleményem szerint kidolgozatlan és több varázslat esetén már zavaros ez az "addig nyomj egy gombot, amíg meg nem találod a megfelelőt" szisztéma, habár valódi hátrányát leginkább az élesebb helyzetekben éreztem.
Emiatt azonban többször is megtört az a lendületesség, amely a franchise korábbi tagjait jellemezte, hiszen az állandó pörgésben, gyűjtögetésben, rejtélyek megoldásában senki sem kíván megállni még néhány másodpercre sem azért, hogy kiválassza a megfelelő varázsigét egy növénnyel benőtt átjáró felszabadítására. Nagyon jó ötletnek tartottam ugyanakkor - és ehhez hasonlóval biztosan találkozni fogunk más LEGO játékok esetében is - a varázsüstök megjelenését, amelyek a megfelelő összetevőkkel megtöltve különböző varázsitalokat biztosítanak karaktereink számára. Így például kérhetünk olyan szert, amellyel lényegesen erősebbé válunk, ennek köszönhetően pedig könnyedén eltolhatjuk a továbbjutás kulcsát jelentő akadályt az útból.
A poénos, gyakran hasfalrengető jelenetekkel tarkított átvezetők és
vicces szituációk mellett érdemes kiemelni a LEGO Harry Potter: Years
5-7 kooperatív módját, amely a legósított alkotások egyik
elmaradhatatlan védjegyének számít immáron évek óta. A rendszer esetében
ezúttal sem fogunk túl sok újdonsággal találkozni - ha például a két
karakter túl távol kerül egymástól, akkor ezúttal is két részre csúszik a
képernyő -, a feladatok között azonban továbbra sem találni annyi,
direkt a kooperatív játékmenetre kiélezett darabot, ami miatt nagyobb
élményt nyújtana ez a játékmód. Nyilvánvaló, hogy egy barátunk oldalán
azért nagyobbakat nevethetünk a Harryt gyakran kifigurázó jeleneteken,
nem mellesleg a fejtörők megoldása és a milliónyi kocka összegyűjtése is
vidámabb feladat párban, de így is marad majd hiányérzetünk a pályák
során.
Grafika:
A világhálóra felkerült pletykák ellenére a LEGO Harry Potter: Years
5-7 külleme semmiben sem különbözik a közvetlen elődben
megtapasztaltakhoz képest. A játékot meghajtó grafikus motor még mindig
ugyanaz, amit a LEGO Indiana Jones 2-vel rendszeresítettek a sorozatban.
Tény, hogy azóta történtek apróbb finomhangolások, amelyeknek
köszönhetően színes és korrekt látványvilág tárul elénk az alkotás
pályáin, de sajnos érezni lehet már a hiányosságokat is, amelyeket
egyszerűen képtelen megvalósítani a játék mögé felállított technológia.
Ezt igazolja többek között az is, hogy gyakran elképesztően hosszú
töltési időket kell végigülnünk egy-egy fejezet betöltése előtt, de a
kisebb pályák közötti áthaladásokat is meg-megszakítja a program egy
néhány másodperces elsötétülő képernyővel. Ennél azért jóval többet
várunk el egy következő LEGO epizódtól!
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Akárcsak a franchise korábbi tagjai, úgy sajnos a legújabb Lego Harry
Potter játék is elvérzett a kezelőfelület, de sokkal inkább az
irányíthatóság tekintetében. A kezelőfelület ugyanis egyszerűnek
nevezhető, habár sokszor nem elég egyértelmű, frusztrálók például a
varázslatok közötti váltások, de még mindig nem tudtam megbarátkozni a
kamerakezeléssel sem, ami továbbra is kis híján botrányosnak nevezhető,
bár kiemelném, hogy így is rengeteg fejlődés tapasztalható néhány
korábbi részhez képest.
Amiért azonban az alábbi pontszám ennyire alacsony lett az nem más, mint az irányítás, amihez ajánlott egy kontroller. Ugyanis Joystick nélkül nekiállni Harry terelgetésének, az finoman szólva is kész öngyilkosság. A Traveller's Tales érezhetően nem PC-barát, ha az irányításról van szó, lévén egeret nem is használhatunk a kalandok közben, ami ugyan már évek óta így van, de továbbra is nehéz megszokni a tényt. Komoly gondokat éreztem továbbá a tárgyakkal történő interakció esetében is, ami éppen egy erre kiélezett videojáték esetében igencsak le tudja rontani az összképet.
Játszhatóság:
Aki azonban sikeresen túllép ezeken, mondhatni beletanul abba, és
hozzászokik a fenti negatívumokhoz, az garantáltan néhány feledhetetlen
órát fog tölteni a LEGO Harry Potter világában. A kampány megfelelő
hosszúsággal bír, ha nagyon alaposan játszunk és minden apróságot
szétszedünk, összerakunk vagy összegyűjtünk, akkor a játékidő
megközelítheti a 15-20 órát is. Ha pedig mindez nem lenne elég, akkor
van kooperatív mód is, ami helyben játszva igencsak nagy élményt tud
nyújtani kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
Intelligencia, nehézség:
Egyetlen LEGO játék sem a túlzott nehézségéről volt híres a múltban,
hiszen a célközönség között nem csak a gyermeki lélekkel megáldott
felnőtteket, hanem a kisebb korosztályt is megtaláljuk. Ugyan
általánosságban roppant nehéz úgy elkészíteni egy videojátékot, hogy az
kortól független mindenkinek megfeleljen, de a LEGO-sorozat évek óta
képes megtalálni az arany középutat és nincs ez másképpen a Years 5-7
esetében sem. Ugyan személy szerint továbbra is hiányoltam a nehézségi
szinteket, de ez ebben az esetben bevallottan nem több, mint
szőrszálhasogatás.
Az intelligencia miatt azonban kijár a pontlevonás, hiszen ha nem kooperatív módban játsszuk végig a kampányt egy hús-vér társunk oldalán, akkor néha bizony fogjuk majd a fejünket, amiért a mesterséges értelem által irányított második karakter csetlik-botlik mellettünk, és még csak véletlenül sem azt teszi, amit kellene.
Hangok, zene:
A hangok és a zenék tekintetében az összes LEGO játék az élen járt a
múltban, ami annak köszönhető, hogy szinkronhangok ugyebár nincsenek,
csak vicces nyögdécselések, a zenék, pontosabban a fülbemászó dallamok
pedig adottak. Éppen ez a helyzet Harry Potter kalandjainál is, a
háttérben felcsendülő dallamok azonnal felismerhetők, ezáltal könnyedén
megszerethetők, a "szinkronok" garantáltan mindenki arcára mosolyt
csalnak, a többi hangeffektről pedig szintén nem lehet negatívan
beszélni.
Összegzés:
Mindent összevetve tehát megállapítható, hogy a LEGO Harry Potter:
Years 5-7 ismét hozza azt a színvonalat, amit a közvetlen előd, illetve a
sorozat más tematikában fogant darabjai. Nagyon sajnálom ugyan, hogy a
szintet csak hozza és nem ugorja meg a játék, de a Traveller's Tales
mindig is igyekezett biztosra menni és nem magára haragítani a
rajongókat. Nincs ez másképpen ezúttal sem, így zárszóként csak annyit,
hogy aki eddig is odáig volt a LEGO játékokért, az garantáltan ezúttal
is imádni fogja a legfrissebb darab minden egyes percét.

Kezelőfelület, irányíthatóság:

Amiért azonban az alábbi pontszám ennyire alacsony lett az nem más, mint az irányítás, amihez ajánlott egy kontroller. Ugyanis Joystick nélkül nekiállni Harry terelgetésének, az finoman szólva is kész öngyilkosság. A Traveller's Tales érezhetően nem PC-barát, ha az irányításról van szó, lévén egeret nem is használhatunk a kalandok közben, ami ugyan már évek óta így van, de továbbra is nehéz megszokni a tényt. Komoly gondokat éreztem továbbá a tárgyakkal történő interakció esetében is, ami éppen egy erre kiélezett videojáték esetében igencsak le tudja rontani az összképet.
Játszhatóság:

Intelligencia, nehézség:

Az intelligencia miatt azonban kijár a pontlevonás, hiszen ha nem kooperatív módban játsszuk végig a kampányt egy hús-vér társunk oldalán, akkor néha bizony fogjuk majd a fejünket, amiért a mesterséges értelem által irányított második karakter csetlik-botlik mellettünk, és még csak véletlenül sem azt teszi, amit kellene.
Hangok, zene:

Összegzés:

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése