2012. február 11., szombat

Virtuális Építés XIV - AIOI

Egy korábbi cikksorozatban már végigkövettük az LDraw alapú virtuális építéshez szükséges szoftverek egyenkénti telepítését.  Most nézzük meg az AIOI - All-in-one Installer használatát.  Ahogy az angol név is mutatja, ez egy olyan telepítőcsomag, ami több komponens telepítését elvégzi.  Nekünk elég letölteni ezt az egy csomagot, kicsomagolni, elindítani, beállítani - a többit elvégzi ő.

Windows operációs rendszerhez a csomagot itt találjuk.  Időről időre frissítik a csomagot, amit a letölthető állomány nevében szerepeltetett dátum is jelez.  Jelen cikk írásakor a csomag neve LDraw_AIOI_2011-02_setup_32bit_v1.zip - tehát a csomag a 2011-es évi második kiadás.  Mint látjuk, jelenleg csak 32 bites verzió létezik belőle, 64 bites környezethez is ezt kell letölteni.  A linkre kattintva egy úgynevezett CAPTCHA képet kapunk, a benne látható betűket be kell írni, majd a "Submit" gombra kell kattintani.

Töltsük le a telepítő csomagot.

A letöltés végén nyissuk meg a letöltött állomány mappáját.

Tömörítsük ki a letöltött állományt.

Kibontás után a letöltött .zip állomány törölhető.

Indítsuk el a telepítő programot.  A telepítéshez adminisztrátori joggal kell rendelkeznünk a számítógépen.  A sikeres telepítéshez némi szabad helyre is szükség lesz a számítógépünk háttértárolóján.  A teljes helyfoglalás a kiválasztott komponensek számától függ, de minimálisan is 60-80 Megabyte hely kell csak az alkatrészeket leíró állományoknak.  Előfordulhat, hogy egy úgynevezett UAC képernyő jelenik meg, ami rákérdez, hogy tényleg el akarjuk-e indítani a telepítőprogramot.  Erre értelemszerűen "Igen"-t kell válaszolni.

Az első képernyőn a telepítő üdvözöl minket, kattintsunk a "Next" gombra.

A második képernyőn eldönthetjük, hogy az esetlegesen korábban telepített AIOI-verziót eltávolítsa-e a telepítőt.  Kattintsunk a "Next" gombra.

Ha korábbi verziót talál a telepítő, akkor a következő képernyőn a "Yes please..." mellé tegyünk pipát.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A következő három képernyőn licensz feltételeket olvashatjuk, illetve fogadhatunk el.  Mindegyik képernyőn válasszuk ki az "I agree..." lehetőséget, majd kattintsunk a "Next" gombra.
 
 

A következő lépésben megadhatunk egy nevet, amit a szerkesztőprogramok majd alkotásaink megjelölésére fognak használni.  Adjunk meg egy nevet, utána kattintsunk a "Next" gombra.

A következő képernyőn kiválaszthatjuk, hogy mely komponenseket szeretnénk telepíteni.  A programok neve mellett a verziószám is szerepel.  Az egyetlen kötelező komponens az LDraw.  A szerkesztőprogramok közül az MLCad az alapértelmezett, de a LeoCAD-et is választhatjuk.  Alapértelmezésben a modellek megtekintésére szolgáló LDView és az összeállítási útmutatkók (BI) készítését végző LPub is telepítésre jelölt.  A hajlításokhoz (LSynth) és matricázáshoz (Sticker Generator) használható programokat is jelöljük ki, amennyiben valószínűsíthető, hogy szükségünk lesz szolgáltatásaikra.  A fotórealisztikus képek készítésére képes POV-Ray programnak jelenleg a 3.6-os verzióját tartalmazza az AIOI, ehelyett érdemes inkább a 3.7 beta verziót telepíteni, amennyiben többmagos processzor ketyeg számítógépünkben, mert a 3.6-os verzió nem képes a további magok kihasználására.  (Természetesen a 3.6-os POV-Ray-t is telepíthetjük.)  Az LGEO alkatrészeket akkor is érdemes telepíteni, ha a 3.6-os POV-Ray-t nem akarjuk telepíteni.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A következő képernyőn a telepítés célmappáját állíthatjuk be, alapértelmezésben a szokásos (Program Files) mappát ajánlja fel a telepítő.  64 bites operációs rendszeren a 32 bites programok tárolására szolgáló x86-jelölésű mappába kerülnek a programok, ezt jobb nem bolygatni.  Ezen a képernyőn ellenőrizhetjük a kiválasztott komponensek helyigényét, és a rendelkezésre álló szabad hely méretét.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A következő képernyőn a programok parancsikonjainak mappáját határozhatjuk meg.  Ha nem csak a telepítést végző felhasználó számára szeretnénk az parancsikonokat létre hozatni, válasszuk a második (all users) opciót.  Kattintsunk a "Next" gombra.

Ezek után három lehetőséget kapcsoltathatunk be egy képernyőn.  Az első az asztalra is elhelyezi a parancsikonokat.  A második kapcsoló hatására a telepítés után az alkatrészeket leíró Parts.lst állományt létrehozza a MKlist program.  A harmadik kapcsoló a Windows Intézőben látható előnézeti képek előállítását szabályozza, erre az LDView programot fogja használni a Windows.  Érdemes mindhárom kapcsolót bekapcsolni, ezután kattintsunk a "Next" gombra.
Végül áttekinthetjük a telepítés beállításait, mielőtt elkezdenénk a tényleges telepítést.  Itt még visszaléphetünk, ha bármelyik lépésben beállított értéken változtatni szeretnénk.  Ha elégedettek vagyunk a beállításokkal, kattintsunk a "Next" gombra.

A következő fázisban megkezdődik a telepítés, először a telepítés feltételeit ellenőrzi a telepítő.

Majd a különböző állományok másolását láthatjuk.

A másolás után, ha a megfelelő lépésnél kiválasztottuk, az MKlist létrehozza a Parts.lst állományt.

Ennek befejeztével a POVRAY.ini és a Pvengine.ini keresése, majd azokba az LGEO-ra vonatkozó adatok beállítása követezne.  Ha csak az LGEO-t telepítettük, és nem telepítettük a 3.6-os POV-Ray verziót, akkor a telepítő figyelmeztet, hogy az LGEO beállításokat majd nekünk kell elvégezni.  (A 3.7 béta telepítése után kell majd erre sort keríteni.)
 
 

Az utolsó képernyőn a sikeres telepítést nyugtázhatjuk.

A korábbi cikksorozatból már ismert lépéseket közül elvégezhetjük azokat, amiket nem tartalmaz az AIOI.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése