2012. február 14., kedd

Virtuális Építés XV - POV-Ray 3.7 beta

A többmagos processzorok már nem számítanak különlegesnek.  Az LDraw-alapú virtuális LEGO alkotásokról fotó-realisztikus képet "renderelő" POV-Ray-nek is létezik olyan verziója, amely képes az extra processzormagok kihasználására.  A renderelés feladata jól párhuzamosítható, amint azt a következő ábra is mutatja - egy hárommagos processzorban mindhárom processzormag 100%-os kihasználtsággal dolgozott egy kép előállításán.


Azonban az AIOI (All-in-one Installer) sajnos még nem ezt a POV-Ray verziót tartalmazza.  Ennek a cikknek a segítségével telepíthetjük a multiprocesszoros POV-Ray verziót.  Ezen az oldalon a download menüpont alatt találjuk a beta szekciót, innen tölthetjük le az operációs rendszerünknek megfelelő legfrissebb telepítő csomagot, Windows operációs rendszerhez 32 és 64-bites csomag is elérhető, mindkettő .msi formátumban.  A 64-bites csomagot csak 64-bites Windows verzió alatt tudjuk telepíteni.  Töltsük le a számunkra megfelelő csomagot, pld. POV-Ray for Windows v3.7 RC3 (64-bit).msi.  A letöltött programot célszerű olyan helyre tenni, amit parancssorból is hamar (kevés gépeléssel) el tudunk majd érni, pld. a C: meghajtó gyökérkönyvtárába.  (C:\)

Ha azt szeretnénk, hogy a program majd minden felhasználó által elérhető legyen, adminisztrátorként kell az .msi állományt telepíteni, amihez némi előkészületre lesz szükség.  Első lépésben adminisztrátorként kell elindítani a parancssort.  Ehhez keressük meg (Windows gomb, Kellékek alatt) a Parancssor ikont, és jobb-kattintás után válasszuk a Futtatás rendszergazdaként opciót.

A parancssorban "menjünk" a letöltött csomagot tartalmazó könyvtárba, pld. CD C:\ paranccsal.  A parancs begpéelése után Enter-t kell nyomni a billentyűzeten.  Írjuk be, hogy msiexec /i POV majd nyomjuk le a TAB billentyűt, aminek hatására az .msi csomag teljes neve bekerül a parancs végére, tehát ezt kapjuk eredményül: msiexec /i "POV-Ray for Windows v3.7 RC3 (64-bit).msi" - végül Enter-t kell nyomni a billentyűzeten.

Az első képernyőn üdvözöl a telepítő.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A második képernyőn a beta verzió installálásának tényére hívják fel figyelmünket.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A harmadik képernyőn el kell fogadnunk a feltételeket a telepítés folytatásához.  Jelöljük ki az "I Accept" opciót.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A negyedik képernyőn válasszuk az "Anywhere" opciót, ha azt akarjuk, hogy a a POV-Ray ne csak a jelenlegi felhasználó profiljába települjön, hanem olyan helyre, ahonnan az összes felhasználó elérheti.  Kattintsunk a "Next" gombra.

Az ötödik képernyőn megváltoztathatjuk a telepítés célmappáját, ezt nyugodtan hagyhatjuk a felajánlott mappán.  Kattintsunk a "Next" gombra.

A hatodik képernyőn még visszaléphetünk, ha bármelyik lépésben beállított értéken változtatni szeretnénk.  Ha elégedettek vagyunk a beállításokkal, kattintsunk a "Install" gombra.

Megkezdődik a tényleges telepítés.

Végül a telepítés sikeres befejezését nyugtázhatjuk.

Telepítés után keressük meg és módosítsuk a POVRAY.ini állományt, amit az AIOI telepítője nem tudott módosítani, ha mi csak az LGEO telepítését bíztuk rá, de a POV-Ray 3.6-at kihagytuk.  A POV-Ray 3.7 az .ini állományokat a korábbi verzióktól eltérő módon minden felhasználó Dokumentumok mappája alá helyezi, azon belül is egy POV-Ray\v3.7\ini almappába.

Keressük meg a povray.ini állományt, nyissuk meg.  A legvégére másoljuk be ezt a következő három sort, majd mentsük el az állományt:
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\lg"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\ar"

Amennyiben nem az alapértelmezett (C:\Program Files\LDraw\) útvonalra telepítettük az útvonalat, érelemszerűen módosítanunk kell mindhárom sorban az útvonalakat.  Ha pld. a D:\ meghajtó gyökérkönyvtárát adtuk volna meg célnak az AIOI telepítése folyamán, akkor az első sor így nézne ki: Library_Path="D:\LDraw\LGEO"

Indítsuk el a programot, hogy meggyőződjünk a telepítés sikerességéről.  A "Render, Edit Settings/Render" menüpont alatt a "Command line options"-höz írjuk be az LGEO mappák útvonalát (pld. +L "C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO\lg\" "C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO\ar\") majd kattintsunk a "Set but don't Render" gombra.

Látogassunk el erre az oldalra, és töltsük le a lg_color2.inc állományt, ami javított szín-definíciókat tartalmaz.  Ezt tegyük oda, ahol az lg_color.inc is található (pld. C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO).  Kétféleképpen használhatjuk.  Ha nem akarunk modellenként pepecselni vele, akkor az eredeti lg_color.inc állományt töröljük le (vagy nevezzük át  pld. lg_color.bak-ra), majd a javított lg_color2.inc állományt nevezzük át lg_color.inc-re.  A másik módszer, hogy a .pov állományunkban kézzel átírjuk a hivatkozást, értelemszerűen lg_color.inc-ről lg_color2.inc-re.  Az első képen a piros az eredeti lg_color alapján "kikeverve" túlságosan lila árnyalatú lett, a második viszont egészen LEGO-piros.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése