A többmagos processzorok már nem számítanak különlegesnek. Az LDraw-alapú virtuális LEGO alkotásokról fotó-realisztikus képet "renderelő" POV-Ray-nek is létezik olyan verziója, amely képes az extra processzormagok kihasználására. A renderelés feladata jól párhuzamosítható, amint azt a következő ábra is mutatja - egy hárommagos processzorban mindhárom processzormag 100%-os kihasználtsággal dolgozott egy kép előállításán.
Azonban az AIOI (All-in-one Installer) sajnos még nem ezt a POV-Ray verziót tartalmazza. Ennek a cikknek a segítségével telepíthetjük a multiprocesszoros POV-Ray verziót. Ezen az oldalon a download menüpont alatt találjuk a beta szekciót, innen tölthetjük le az operációs rendszerünknek megfelelő legfrissebb telepítő csomagot, Windows operációs rendszerhez 32 és 64-bites csomag is elérhető, mindkettő .msi formátumban. A 64-bites csomagot csak 64-bites Windows verzió alatt tudjuk telepíteni. Töltsük le a számunkra megfelelő csomagot, pld. POV-Ray for Windows v3.7 RC3 (64-bit).msi. A letöltött programot célszerű olyan helyre tenni, amit parancssorból is hamar (kevés gépeléssel) el tudunk majd érni, pld. a C: meghajtó gyökérkönyvtárába. (C:\)
Ha azt szeretnénk, hogy a program majd minden felhasználó által elérhető legyen, adminisztrátorként kell az .msi állományt telepíteni, amihez némi előkészületre lesz szükség. Első lépésben adminisztrátorként kell elindítani a parancssort. Ehhez keressük meg (Windows gomb, Kellékek alatt) a Parancssor ikont, és jobb-kattintás után válasszuk a Futtatás rendszergazdaként opciót.
A parancssorban "menjünk" a letöltött csomagot tartalmazó könyvtárba, pld. CD C:\ paranccsal. A parancs begpéelése után Enter-t kell nyomni a billentyűzeten. Írjuk be, hogy msiexec /i POV majd nyomjuk le a TAB billentyűt, aminek hatására az .msi csomag teljes neve bekerül a parancs végére, tehát ezt kapjuk eredményül: msiexec /i "POV-Ray for Windows v3.7 RC3 (64-bit).msi" - végül Enter-t kell nyomni a billentyűzeten.
Az első képernyőn üdvözöl a telepítő. Kattintsunk a "Next" gombra.
A második képernyőn a beta verzió installálásának tényére hívják fel figyelmünket. Kattintsunk a "Next" gombra.
A harmadik képernyőn el kell fogadnunk a feltételeket a telepítés folytatásához. Jelöljük ki az "I Accept" opciót. Kattintsunk a "Next" gombra.
A negyedik képernyőn válasszuk az "Anywhere" opciót, ha azt akarjuk, hogy a a POV-Ray ne csak a jelenlegi felhasználó profiljába települjön, hanem olyan helyre, ahonnan az összes felhasználó elérheti. Kattintsunk a "Next" gombra.
Az ötödik képernyőn megváltoztathatjuk a telepítés célmappáját, ezt nyugodtan hagyhatjuk a felajánlott mappán. Kattintsunk a "Next" gombra.
A hatodik képernyőn még visszaléphetünk, ha bármelyik lépésben beállított értéken
változtatni szeretnénk. Ha elégedettek vagyunk a beállításokkal,
kattintsunk a "Install" gombra.
Megkezdődik a tényleges telepítés.
Végül a telepítés sikeres befejezését nyugtázhatjuk.
Telepítés után keressük meg és módosítsuk a POVRAY.ini állományt, amit az AIOI telepítője nem tudott módosítani, ha mi csak az LGEO telepítését bíztuk rá, de a POV-Ray 3.6-at kihagytuk. A POV-Ray 3.7 az .ini állományokat a korábbi verzióktól eltérő módon minden felhasználó Dokumentumok mappája alá helyezi, azon belül is egy POV-Ray\v3.7\ini almappába.
Keressük meg a povray.ini állományt, nyissuk meg. A legvégére másoljuk be ezt a következő három sort, majd mentsük el az állományt:
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\lg"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\ar"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\lg"
Library_Path="C:\Program Files\LDraw\LGEO\ar"
Amennyiben nem az alapértelmezett (C:\Program Files\LDraw\) útvonalra telepítettük az útvonalat, érelemszerűen módosítanunk kell mindhárom sorban az útvonalakat. Ha pld. a D:\ meghajtó gyökérkönyvtárát adtuk volna meg célnak az AIOI telepítése folyamán, akkor az első sor így nézne ki: Library_Path="D:\LDraw\LGEO"
Indítsuk el a programot, hogy meggyőződjünk a telepítés sikerességéről. A "Render, Edit Settings/Render" menüpont alatt a "Command line options"-höz írjuk be az LGEO mappák útvonalát (pld. +L "C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO\lg\" "C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO\ar\") majd kattintsunk a "Set but don't Render" gombra.
Látogassunk el erre az oldalra, és töltsük le a lg_color2.inc állományt, ami javított szín-definíciókat tartalmaz. Ezt tegyük oda, ahol az lg_color.inc is található (pld. C:\Program Files (x86)\LDraw\LGEO). Kétféleképpen használhatjuk. Ha nem akarunk modellenként pepecselni vele, akkor az eredeti lg_color.inc állományt töröljük le (vagy nevezzük át pld. lg_color.bak-ra), majd a javított lg_color2.inc állományt nevezzük át lg_color.inc-re. A másik módszer, hogy a .pov állományunkban kézzel átírjuk a hivatkozást, értelemszerűen lg_color.inc-ről lg_color2.inc-re. Az első képen a piros az eredeti lg_color alapján "kikeverve" túlságosan lila árnyalatú lett, a második viszont egészen LEGO-piros.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése