2010. február 21., vasárnap

Virtuális építés VIII - LDView telepítése

Sokkal szebb képet láthatuk a virtuális LEGO modellekről az LDView használatával, ami OpenGL gyorsítással, valós időben állít elő 3D képet LEGO modellekből. Az LDView másik fontos tulajdonsága, hogy az általunk beállított modellt .pov állományba is exportálhatjuk, ami alapján a POV-Ray programmal "igazi" képeket lehet készíteni. Az összeállítási utasításokat készítő LPub is az LDView-t használja a képek előállítására.

Magában a programban nem tudunk szerkeszteni, csak a kész modelleket lehet megnézni, leellenőrizni. Erről az oldalról tölthetjük le az operációs rendszerünknek megfelelő legfrissebb telepítő csomagot (pld. Version x.x for Windows). Letöltés után indítsuk el a telepítőt (pld. LDView-4100.exe). Az első képernyőn nyomjuk meg a Next gombot.

A második képernyőn el kell fogadnunk a feltételeket a telepítés folytatásához.

A harmadik képernyőn adhatjuk meg a telepítés célmappáját, nyugodtan hagyjuk az alapértelmezett értéken.

A negyedik képernyőn adhatjuk meg, hogy a Start menüben hova kerüljön az LDView ikonja, nyugodtan hagyjuk az alapértelmezett értéken.

Az ötödik képernyőn eldönthetjük, hogy akarunk-e LDViewh ikont az asztalra és vagy a gyorsindító sávba, akarjuk-e képernyővédőként ill. előnézeti-kép generátorként használni stb. A leghasznosabb beállítás a Use LDView to open LDraw models, ami társítja az LDView-t a virtuális modellek kiterjesztéséhez, ezt érdemes kiválasztani, a többi beállítás opcionális.

A hatodik képernyőn áttekinthetjük a beállításokat, mielőtt elindítjuk a telepítést.

Majd nyomon követhetjük a telepítést.

A legutolsó képernyő a telepítés sikeres befejezését mutatja.

Telepítés után a leellenőrizhetjük az LDview mappánk meglétét.

Telepítés után a letöltött állományt akár törölhetjük is, de érdemes inkább áthelyezni egy olyan mappába, ahol hasznos szoftvereink telepítőcsomagjait tartjuk.

A programnak nincsenek saját alkatrészei, az LDraw alkatrészeit használja. Ezért első indításkor jelzi, hogy szüksége van az LDraw mappa útvonalára.

Keressük meg az LDraw mappát. (Pld. c:\ldraw)

A program indulása után nyissuk meg a File, Extra Dirs... menüt és kattintsunk a C:\ (Add directory to search list) gombra.

Keressük meg az LDraw mappánk alatti unofficial\lsynth mappát. (Pld. c:\ldraw\unofficial|lsynth)

Ez a beállítás teszi lehetővé, hogy az LDView megtalálja a modellünkben esetlegesen használt, LSynth-tel előállított hajlított alkatrészek primitívjeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése